De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 September 2019 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal,

Ben ik weer! Donderdag vertrok het vliegtuig om 20:35, het was echt een heel mooi vliegtuig. Tv schermpje, oplader, dekentje en kussentjes, genoeg om de nacht mee door te komen. We kregen rond 10 uur ons avond eten, rijst met kip en sla en een toetje. De vlucht ging goed maar duurde enorm lang. Eindelijk waren we er om 6 uur in de ochtend op naar de overstap. Wat is het een verschil dan met nederland, andere douane en hele kleine vliegvelden. We waren opgehaald door twee busjes en gingen naar de bank waar we moesten pinnen, in keniaanse shillings. Één euro is ongeveer tien keniaans shilling en als we doen pinnen maken we rond de 10 a 20 euro winst. Na het pinnen gingen we naar het huisje waar we de aankomende paar daagjes overnachten, hier werden we opgewacht met chapatti en frisdrankjes en water. De coaches waren er allemaal en we werden enorm leuk welkom geheten! We gingen met zijn alle eten en wat drinken en elkaar leren kennen. Na het eten gingen we in de tuktuks naar de stad, naar de winkel die simkaarten verkocht en de supermarkt voor de dingen die eventjes nodig waren. We hebben daarna heerlijk met zijn alle geluncht en de dag goed afgesloten. 

Zaterdag 31-08-2019

hebben we een rustige ochtend gehad, met zijn alle ontbeten en ons na het ontbijt klaar gemaakt voor de rest van de dag. Om half elf werden we opgehaald door de tuktuks we gingen boodschappen doen. Dit was nog wel even een dingetje aangezien we voor twee weken boodschapjes moesten doen omdat wij naar Rangala gaan (het platteland). Alles in huis gehaald en mee genomen in de tuktuks naar het huisje. Boodschapjes om geruimd en even omgekleed en dan weer in de tuktuks naar het marktje. Deze markt was klein en leuk. Enorm lieve mensen hier en heel open. We hebben een paar leuke dingetjes gehaald voor thuis ;). We hebben voor het eerst gekookt en hebben heerlijk gegeten. 

Zondag 01-09-2019

Na een lange avond gezellig kletsen en lekker snoepen was het opstaan toch even iets moeilijker. Om 10:00 kwam de tuktuk ons halen voor de laatste boodschapjes te doen en we werden weer om 12;30 opgehaald om lekker te lunchen met marielle. We hebben echt keniaans gegeten en geproefd. Na het eten hebben we een boottocht gehad, maar jammer genoeg geen hippos gespot of krokodillen, wel hebben we mensen gezien die zich gewoon wassen in de zee en de was doen daar. Het is een hele andere cultuur. Na de boottocht lekker koken, douche en dan naar bed!

Ik zal elke zondag jullie up to date houden;)


  • 02 September 2019 - 07:47

    Omar Dekker:

    Hoi Daphne,

    Goed om te lezen dat jullie heelhuids zijn aangekomen! Ziet er allemaal erg mooi (en primitief) uit. Geniet van de eerste dagen en succes met de stage straks!

    Groetjes,
    Omar

  • 02 September 2019 - 19:26

    Jean-Paul :

    Hi Daphne,

    Heel erg leuk om al jullie verslagen zo te lezen. Tot op heden allemaal dezelfde belevenissen, maar ieder beschrijft het op zijn eigen manier.
    Ook jouw verhaal 'klinkt' goed. Zo fijn om te horen dat jullie allemaal zo snel jullie draai samen hebben gevonden.
    Het afscheid op Schiphol was bijzonder, zeker met alle emotie die er dan vrijkomt. De komende dagen opnieuw afscheid nemen, maar gelukkig nog 2 schoolgenoten direct in je buurt. Toch zal het ff wennen zijn.
    En die Hippos en krokos zal je hoogstwaarschijnlijk echt nog wel in de komende maanden gaan spotten!

    Succes met alles wat gaat komen en vooral genieten!

    Groetjes,

    Jean-Paul

  • 02 September 2019 - 19:50

    Marika Schippers:

    Wat leuk om het zo allemaal terug te lezen wat je al gedaan hebt, en wat je allemaal nog gaat doen de komende weken. Geniet en leer deze drie maanden.

  • 02 September 2019 - 20:38

    Oma Schippers :

    Fijn om te horen dat jullie het zo goed aan je zin hebben en heel goed dat wij zo op de hoogte worden gehouden met foto's en video's

  • 02 September 2019 - 20:38

    Mariëlle :

    Hey Daph, ontzettend leuk om al je belevenissen te lezen! Veel succes met je stage en in je vrije tijd lekker de toerist uithangen

  • 02 September 2019 - 21:07

    Manuel Schippers:

    Hoi Daphne, wat hebben jullie al een hoop gedaan in die paar
    dagen Kenia. Vind het leuk om te zien dat jullie het als groep goed
    kunnen vinden. Ben erg benieuwd ook naar de ervaringen op het
    platteland, zal wel een erg groot contrast zijn met Kisumu. Goede reis morgen.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.....

  • 03 September 2019 - 14:10

    Anja :

    Hoi Daphne,
    Leuk om je verhaal te lezen!
    Veel suc6 en geniet!

  • 04 September 2019 - 03:24

    Oma Verhagen:

    Hallo Daphne ,
    Het is zo mooi om deel te mogen maken van alle belevenissen die je ziet en meemaakt ....
    Dat is in die paar dagen dat je weg bent al heel wat...
    Zijn nu weer benieuwd naar je ervaringen op het platteland .
    Wij kijken uit naar je volgende verslag .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Kenia Reis 2019

Hallo allemaal,

Ik ben een studente op het Kellebeek college in Roosendaal. Ik krijg een unieke kans om Kenia te gaan bezoeken en daar een steentje bij te dragen. Ik doe de opleiding verpleegkundige niveau 4 en ik ben zeventien jaar oud en word in Kenia achttien, dus een feestje!
Ik ga gedurende mijn reis een blog bij houden waardoor iedereen op de hoogte is van mijn activiteiten en persoonlijke ontwikkelingen, en zou het leuk vinden om jullie mee te nemen in dit avontuur!

In augustus ga ik dus drie maanden naar Kenia om daar te werken/stage te lopen. Ik ga dit in twee gedeeltes doen:

1. Ik ga eerst naar het platteland voor anderhalve maand, dit is een omringt gebied waar verschillende faciliteiten zijn, denk aan babyhome, ziekenhuis en nursing home. Ik ga in deze tijd stage lopen in het ziekenhuis die daar staat en ook ben in te vinden bij het babyhome. Omdat er niet altijd werk is in het ziekenhuis heb mag ik ook met vondelingen werken, van 0-2 jaar oud.

Ik heb dan een tussen week voor dat ik begin aan mijn tweede periode van mijn reis. In de tussen week hoop ik op Safari te gaan met mijn medestudenten die op dat moment daar ook zijn met mij.

2. In deel twee ga ik naar de stad toe om daar in het grote ziekenhuis te werken, met allerlei verschillende doelgroepen. Dit is een groter ziekenhuis dan op het platteland, omdat daar alleen weeskinderen opgenomen worden. In het ziekenhuis heb ik nog niet een goed beeld van wat mijn taken zijn, ik denk verpleegtechnische handelingen zoals prikken, wondzorg, katheteriseren etc. Ik ga zeker aangeven dat ik veel nieuwe dingen wil zien en wil leren!

Ik heb de mogelijkheid om aan te geven of ik andere dingen wil doen zoals onderhanden het oerwoud in en daar de kinderen zorg bieden die zandvlooien hebben en voet schimmel, ook mag ik een dag mee met de zusters die erop uit gaan om thuis zorg te plegen in de sloppenwijken.

Ik zal met mijn verslagen foto's uploaden zodat het allemaal wat duidelijker is en jullie er een beeld bij krijgen!

Tot snel!

Recente Reisverslagen:

11 November 2019

New Born Unit en Oprichtster Kenia reis

10 November 2019

Bewogen stage week..

28 Oktober 2019

Weekendje naar Rangala

21 Oktober 2019

Laborward!

20 Oktober 2019

Stakingen..
Daphne

Ik ben Daphne Schippers. Ben studente op het Kellebeek college in Roosendaal, en doe de opleiding verpleegkundige niveau 4. Vanwege mijn opleiding krijg ik de kans om drie maanden stage te lopen in Kenia en neem ik jullie graag mee naar toe!

Actief sinds 08 Mei 2019
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3807

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Kenia Reis 2019

Landen bezocht: