Donaties - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu Donaties - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu

Donaties

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Oktober 2019 | Kenia, Rangala

30 september

Onze eerste stage dag weer na het weekendje ontspannen in Kisumu. Vandaag voelde me ik niet helemaal goed maar besloot toch naar stage te gaan. De laatste stage zijn erg eentonig en het zelfde, omdat het niet druk is in het ziekenhuisje. Na de middag pauze heb ik toch besloten om thuis te blijven en lekker uit te rusten. Heerlijk geslapen en alvast aardappels geschild voor het avond eten want ja we moeten toch nog elke dag koken. Zal blij zijn dat als ik straks thuis kom van stage er al een bordje voor me gereed staat, haha. Ik merk wel dat ik steeds meer thuis ga missen en het er ook moeilijker mee ga hebben, maar we moeten door!

01 oktober

We zitten in oktober!!! yeesss!!! Eerste maand overleefd hier hahaha. Volgende maand is het al de maand van vertrek. Onze stage dag duurde lang. Het was zo rustig dat we merendeels gezeten hebben dan dat wij iets gedaan hebben. Voel me al wel iets beter maar nog wel erg verkouden. Nog 56 dagen en dan ben ik weer thuis. 

02 oktober

Onze laatste officiële stage dag in Rangala. Het was een rustige dag vandaag tot de middag pauze. Na de middag pauze ben ik mee geweest met een kindje van babyhome naar een ander ziekenhuis. Het was een jongetje van 9 maanden die problemen had met ademen. Het kindje is al slechtziend en in zijn hersenen zijn er ook problemen dus heel zielig om te zien. De zuster van Babyhome had gevraagd of ik mee ging, en ik vond dit wel interessant om te zien. Het was 20 minuutjes rijden naar het ziekenhuis, dit was wel een veel groter ziekenhuis. Ze hadden daar wel de middelen om het kindje te helpen en voor het kindje te zorgen. Ook lag er een baby van babyhome al in het ziekenhuis en daar gingen we even langs. We zijn daar 3 uur geweest. Het zag er zo anders dan in nederland en je zag ook echt dood zieke kindjes op de afdeling. Kinderen liggen allemaal naast elkaar met zoveel mogelijk kinderen in een zaal. Het was een ervaring op zich en interessant om te zien.

03 oktober

Vandaag gaan we de donaties geven aan de zusters. Consalata en Marielle kwamen om 11 uur naar ons toe om ons te begeleiden met het geven van de cadeautjes. Eerst gingen we naar het ziekenhuisje toe waar ik het volgende voor had ingezameld

  • beddengoed
  • Bloeddruk meter
  • 24 bekers
  • 5x handalcohol

Ook nicolenne had heel veel gekocht voor het ziekenhuisje en we vulde elkaar goed aan. De zuster van het ziekenhuis was ons enorm dankbaar en ze knuffelde ons gelijk. 

Na het ziekenhuisje gingen we naar babyhome, waar we ook voor spulletjes hadden ingezameld 

  • luiers
  • Klamboes 
  • Schoentjes
  • Was zeep
  • Lichaam olie
  • Koekjes en snoepjes

Ook de zuster van babyhome vond het enorm lief wat wij mee genomen hadden en de kindjes vonden hun schoentjes ook helemaal geweldig! We zijn door de zuster uitgenodigd voor een diner morgen avond, super lief. Het is zo mooi om te zien hoe dankbaar ze hier zijn met alles. Wat voor ons heel normaal is is voor hun niet het geval.

Na de lunch zijn we met britt mee gegaan om haar spulletjes te geven aan haar stage, britt loop stage op een meisjes basisschool en heeft daar haar eigen klasje. De meisjes van haar klasjes zijn zulke lieve kindjes, er zitten maar liefst 66 kinderen in haar klas. Het was zo leuk om te zien hoe de mensen daar reageerde op britt haar spulletjes. Het was een hele leuke en dankbare dag.

04 oktober

Vandaag gaan we dan de koffers inpakken want morgen vertrekken we naar kisumu om daar te verblijven. Maandag gaan we op safari en hebben we onze tussenweek maar daarna gaat het stage lopen weer beginnen! Na dat we grotendeels ingepakt hebben zijn we nog naar britt haar stage gegaan om daar foto’s te maken van britt en haar studenten. Toen we terug kwamen ben ik even naar babyhome gegaan om afscheid te nemen van die kleintjes, ik vind het toch een heel vreemd gevoel dat we ze na vandaag nooit meer gaan zien. Om 19:00 worden we verwacht bij de zuster om daar te gaan eten super gezellig! Dan vanavond de laatste spulletjes inpakken en klaar zetten en dan het laatste nacht hier slapen. Ik ben ook echt wel blij dat we nu naar kisumu gaan. 


  • 06 Oktober 2019 - 13:02

    Jean-Paul:

    Weer eens alle verslagen bij lezen, spannend....

    Je laatste week daar Daphne en dan lekker, gezellig een week genieten met de rest van de groep. Relaxen en ff vakantie vieren. Het verlangen naar huis is ff groot zo te lezen, maar na volgende week ga je echt aftellen meid. Blijf wel genieten van alle bijzondere dingen die je beleeft.
    Schitterende actie met al die spulletjes voor het zh. Suuuuuuupppeeeeerrrrrrr
    Op het moment dat ik dit schrijf geniet je lekker van Tapas met de meiden, ziet er heerlijk uit. Dat zal je goed doen!

  • 08 Oktober 2019 - 23:10

    Jetty Hage:

    Hoi Daphne.
    Je oma heeft foto's laten zien. Mooi hoor dat je dit doet.
    Hartelijke groet vanuit Dinteloord.
    van Jetty Hage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Kenia Reis 2019

Hallo allemaal,

Ik ben een studente op het Kellebeek college in Roosendaal. Ik krijg een unieke kans om Kenia te gaan bezoeken en daar een steentje bij te dragen. Ik doe de opleiding verpleegkundige niveau 4 en ik ben zeventien jaar oud en word in Kenia achttien, dus een feestje!
Ik ga gedurende mijn reis een blog bij houden waardoor iedereen op de hoogte is van mijn activiteiten en persoonlijke ontwikkelingen, en zou het leuk vinden om jullie mee te nemen in dit avontuur!

In augustus ga ik dus drie maanden naar Kenia om daar te werken/stage te lopen. Ik ga dit in twee gedeeltes doen:

1. Ik ga eerst naar het platteland voor anderhalve maand, dit is een omringt gebied waar verschillende faciliteiten zijn, denk aan babyhome, ziekenhuis en nursing home. Ik ga in deze tijd stage lopen in het ziekenhuis die daar staat en ook ben in te vinden bij het babyhome. Omdat er niet altijd werk is in het ziekenhuis heb mag ik ook met vondelingen werken, van 0-2 jaar oud.

Ik heb dan een tussen week voor dat ik begin aan mijn tweede periode van mijn reis. In de tussen week hoop ik op Safari te gaan met mijn medestudenten die op dat moment daar ook zijn met mij.

2. In deel twee ga ik naar de stad toe om daar in het grote ziekenhuis te werken, met allerlei verschillende doelgroepen. Dit is een groter ziekenhuis dan op het platteland, omdat daar alleen weeskinderen opgenomen worden. In het ziekenhuis heb ik nog niet een goed beeld van wat mijn taken zijn, ik denk verpleegtechnische handelingen zoals prikken, wondzorg, katheteriseren etc. Ik ga zeker aangeven dat ik veel nieuwe dingen wil zien en wil leren!

Ik heb de mogelijkheid om aan te geven of ik andere dingen wil doen zoals onderhanden het oerwoud in en daar de kinderen zorg bieden die zandvlooien hebben en voet schimmel, ook mag ik een dag mee met de zusters die erop uit gaan om thuis zorg te plegen in de sloppenwijken.

Ik zal met mijn verslagen foto's uploaden zodat het allemaal wat duidelijker is en jullie er een beeld bij krijgen!

Tot snel!

Recente Reisverslagen:

11 November 2019

New Born Unit en Oprichtster Kenia reis

10 November 2019

Bewogen stage week..

28 Oktober 2019

Weekendje naar Rangala

21 Oktober 2019

Laborward!

20 Oktober 2019

Stakingen..
Daphne

Ik ben Daphne Schippers. Ben studente op het Kellebeek college in Roosendaal, en doe de opleiding verpleegkundige niveau 4. Vanwege mijn opleiding krijg ik de kans om drie maanden stage te lopen in Kenia en neem ik jullie graag mee naar toe!

Actief sinds 08 Mei 2019
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 3809

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Kenia Reis 2019

Landen bezocht: