Weekend in kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu Weekend in kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Daphne Schippers - WaarBenJij.nu

Weekend in kisumu

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 September 2019 | Kenia, Kisumu

26 september

Onze laatste dag stage en dan heerlijk weekend!! Vandaag was het heel rustig op stage en hebben meren deels van de tijd gezeten en gekletst dan iets gedaan. Ik en nicolenne hadden vandaag echt Nederlands eten naar stage mee genomen, en onze collega’s hadden Afrikaans eten mee genomen. Pepernoten en stroopwafels stonden op het menu! We hebben de pepernoten ook uitgedeeld aan alle kindjes van de kinderafdeling en hier waren ze heel blij mee! De kinderen zijn hier ook al blij met een handschoen om mee te spelen en op te blazen als een ballon.  

Van de collega’s hadden we rijst met spaghetti en uien gekregen, heel lekker. En we hadden een soort oliebolletjes. 

27 september

Vandaag gaan we naar kisumu, heerlijk! We hadden afgesproken rond een uur of 9 te vertrekken naar de bus, maar consalata zou het regelen voor ons dus we moesten wachten tot dat zij hier was. Echt keniaans kwam ze rond 10 uur met het busje. Aangekomen in Kisumu zijn we heerlijk uit eten gegaan bij Laughing budda’s met z’n zevenen, onze Nederlandse coach was er ook bij. Na het eten ben ik met marielle haar verf gaan kopen voor mijn haar omdat ik morgen mijn haar wou verven. De helft van de meiden ging mee terug naar het huisje en de andere helft ging spulletjes halen om te doneren aan rangala. In de avond hebben de andere meiden lekker voor ons gekookt, kip burgers stond op het menu! Hierna lekker gekletst en naar bed toe, de bedden zijn hier zo lekker zacht. Ik merk wel dat als ik in Kisumu ben voor een weekendje ik minder aan thuis denk. 

28 september

Vandaag gingen demi, kiki, gweneth en nicolenne een berg beklimmen, ik en britt bleven thuis. De meiden moesten om 06:00 al uit bed dus daar werden wij wakker van. Wij waren ook eenmaal uit bed gekomen want om 10:00 zouden wij opgehaald worden door millicent om dingetjes te halen voor rangala. Ik had gisteren haar verf gekocht maar eigelijk was het de bedoeling dat ik in de middag naar de salon zou gaan en dat ze het daar voor mij erin zouden zetten maar we waren toch zo vroeg wakker dus heeft britt het voor mij gedaan. Tijdens het intrekken van mijn haar hebben we ontbeten met de restjes van de lunch van gisteren, pizza! Om 10:45 werden we opgehaald want ja keniaanse tijd. We gingen naar een soort groothandel om dingen te kopen die ik graag wou doneren aan het ziekenhuisje en aan babyhome. Ik heb echt alles kunnen kopen wat ik wou kopen en ook goed binnen mijn budget gebleven. Na de inkopen hebben we wat gegeten en naar de Masai markt gegaan om daar dingetjes te shoppen voor onze familie en voor onszelf. Super gezellig dag gehad. De dag werd afgesloten met een etentje bij de KFC, heerlijk! 

29 september

Vandaag gaan we weer terug naar Rangala maar eerst nog eventjes de laatste boodschapjes doen en de laatste dingen halen voor onze donatie. Na dit gehaald te hebben, hebben we wat gegeten en toen lekker gaan afkoelen in het zwembad :) zo blij als wij daar straks zitten en een zwembad hebben waar we in kunnen wanneer we willen, geweldig. Om 16:00 werden we opgehaald door een chauffeur die ons naar rangala brengt met de auto omdat we zo veel spullen hadden die ook mee moesten. Het was een best wel kleine auto dus we moesten passen en meten maar alles is gelukkig mee gekunnen! Nu donderdag de cadeautjes geven aan alle mensen. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Kenia Reis 2019

Hallo allemaal,

Ik ben een studente op het Kellebeek college in Roosendaal. Ik krijg een unieke kans om Kenia te gaan bezoeken en daar een steentje bij te dragen. Ik doe de opleiding verpleegkundige niveau 4 en ik ben zeventien jaar oud en word in Kenia achttien, dus een feestje!
Ik ga gedurende mijn reis een blog bij houden waardoor iedereen op de hoogte is van mijn activiteiten en persoonlijke ontwikkelingen, en zou het leuk vinden om jullie mee te nemen in dit avontuur!

In augustus ga ik dus drie maanden naar Kenia om daar te werken/stage te lopen. Ik ga dit in twee gedeeltes doen:

1. Ik ga eerst naar het platteland voor anderhalve maand, dit is een omringt gebied waar verschillende faciliteiten zijn, denk aan babyhome, ziekenhuis en nursing home. Ik ga in deze tijd stage lopen in het ziekenhuis die daar staat en ook ben in te vinden bij het babyhome. Omdat er niet altijd werk is in het ziekenhuis heb mag ik ook met vondelingen werken, van 0-2 jaar oud.

Ik heb dan een tussen week voor dat ik begin aan mijn tweede periode van mijn reis. In de tussen week hoop ik op Safari te gaan met mijn medestudenten die op dat moment daar ook zijn met mij.

2. In deel twee ga ik naar de stad toe om daar in het grote ziekenhuis te werken, met allerlei verschillende doelgroepen. Dit is een groter ziekenhuis dan op het platteland, omdat daar alleen weeskinderen opgenomen worden. In het ziekenhuis heb ik nog niet een goed beeld van wat mijn taken zijn, ik denk verpleegtechnische handelingen zoals prikken, wondzorg, katheteriseren etc. Ik ga zeker aangeven dat ik veel nieuwe dingen wil zien en wil leren!

Ik heb de mogelijkheid om aan te geven of ik andere dingen wil doen zoals onderhanden het oerwoud in en daar de kinderen zorg bieden die zandvlooien hebben en voet schimmel, ook mag ik een dag mee met de zusters die erop uit gaan om thuis zorg te plegen in de sloppenwijken.

Ik zal met mijn verslagen foto's uploaden zodat het allemaal wat duidelijker is en jullie er een beeld bij krijgen!

Tot snel!

Recente Reisverslagen:

11 November 2019

New Born Unit en Oprichtster Kenia reis

10 November 2019

Bewogen stage week..

28 Oktober 2019

Weekendje naar Rangala

21 Oktober 2019

Laborward!

20 Oktober 2019

Stakingen..
Daphne

Ik ben Daphne Schippers. Ben studente op het Kellebeek college in Roosendaal, en doe de opleiding verpleegkundige niveau 4. Vanwege mijn opleiding krijg ik de kans om drie maanden stage te lopen in Kenia en neem ik jullie graag mee naar toe!

Actief sinds 08 Mei 2019
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 3808

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Kenia Reis 2019

Landen bezocht: